A világ második legmagasabb hegylánca és biciklis bortúra Mendoza körül

Buenos Airest elhagyva izgatottak voltunk, hogy felfedezzük Argentína északi részét is. Mendoza és Cordoba között gondolkodtunk, de a visszajelzések alapján Cordobát kohanyva Mendóza felé vettük az irányt.

Az éjszakai buszt utolsó percben elérve (rossz szokásunhoz híven) végigdöcögtük az utat a Cata busztársasággal, s másnap már Mendózában is voltunk. Nem emlékszünk mennyi volt a buszjegy, de a szolgáltatásért nem voltunk oda a fedélzeten.

A Hostel Inn egyik hostlében szálltunk meg nem túl mesze a buszpályaudvartól 50 Pesoért éjjszakénként, ami nem volt valami oclsó, de legalább meleg és tiszta szobákat kaptunk reggelivel és internettel.

Másnap rögtön ellátogattunk Mendoza melletti városkába, Maipuba ami a borokról híres. Itt, mint Egerben borospincékbe van lehetőség ellátogatni. Egy 1 órás busz vezet a városkába, ahol rögtön biciklit lehet bérelni és azzal körbejárni a területet. A bicikli bérlés 20 Peso volt egész napra, ami magában foglalt egy welcome pohár bort és esetleges autós összeszedést, ha valami történne a biciklivel, vagy ha egyszerűen csak túl részegek lennénk a biciklizéshez  🙂

Elsőre egy csoki és olíva gyárba látogattunk el, ahol meg lehetett kostolni különböző olíva bogyókat, olíva olajat, olíva krémet, dulce de leche féleségeket mogyoróval, kókusszal, csokit és egynéhány féle likőrt is. Mi sorra kostoltunk mindent, ami nem nagyon tetszett az ott dolgozó leányzónak és pár kostólás után közölte, hogy fajtánként csak 3at lehet megkóstolni. Hát ezt mondhatták volna az elején is, mert így csak úgy tünt, hogy sajnálják előlünk a dolgokat, mert fajtánként volt legalább 10 variáció. Mindenesetre ezért csak 15 Pesot fizettünk, ami végülis megérte.

Ezután a bor múzeumba vettünk az irányt, ahol arról meséltek, hogy hogyan válltozott  borászat az elmút 200 évben, s hogy milyen segédeszközöket használtak a különböző korszakokban. Itt felleltem az eszközöket, amit a dédipapám is használt saját bora elkészítéséhez, ami szép emlékeket idézett elő bennem… A túra ingyenes volt, s még egy pohár bort is lehetett kostolni a helyi borászatból.

Majd ismét visszaültünk Mary Poppins biciklingre és már tekertünk is a következő borászat felé, ami 6km-re volt található. Az odavezető út azonban olyan hepe hupás volt, hogy csak a 4km-re lévőig jutottunk el. Az egyik borászat egy régi borpince volt, ahol a tulaj asszonyka szépen elmagyarázta nekünk, hogy milyen boraik vannak, mi a különbség a különböző borok között és hogy milyen sorrendben és hogyan kell kostolni a borokat.  Itt lehetett 30 Pesoért 4 féle bort kostolni, köztük volt az eddigi kedvenc vörösborom a 2002es Tempranilla amit 7 évig érleltek köztük 4 évig tölgyfa hordóban.

A szomszéd borászatba is eltekertünk, ami egy új borpince volt, s ahol szintén 4 bort lehetett kostolni 15 Pesoért.

Este 6kor zártak a pincék, így visszatekertünk a biciklis bácsihoz (Mr Hugo), miközben persze egy rendőr autó követett minket, hogy biztonságban megérkezzünk. Pár francia srác egy következő rendőr autóból szállt ki. Nekik már nem ment a haza tekerés 🙂

Visszaérve Mr Hugo-hoz, ismét egy pohár bort kaptunk, s így fejeztük be a napot.

Másnap egy Andok-i hegyi kalandra neveztünk be, amit itt High Andes-nek neveznek. Ez egy egész napos túrát jelentett, ahol az andok hegyláncai között kocsikáztunk, s meg meg álltunk néhány gyönyörű látvány megörökítéséig. A cél az Aconcagua, az Andok legmagasabb csúcsának megtekintése volt (6962m) klikk. Persze nem mentünk fel egészen a csúcsig, mert az csak 20 napos expedícóval lehet megtenni, de egy közeli hegyről készthettünk fotót róla. Az Aconcagua az Amerikai kontinens legmagasabb csúcsa, s ezzel a világ 37. legmagasabb csúcsa helyet kapta meg. Persze a többi 36 a Himaláján van J A látvány gyönyörű volt, s az egész odaveztő úton csak tátottuk a szánkat. Csodálatos hegyek, s völgyek mellett haladtunk el, s ha néha ki ki szálltunk a buszból, anygokat ugrándoztunk a friss hóban, ami az előző napokba esett. Aki erre jár ezt semmi képen ne hagyja ki!!

Még több borpince, ráadásul ingyen és egy rendkívüli gyönyörű kanyon… hamarosan jön…

Ha tetszett neked a bejegyzés, kérlek osszd meg ezt velünk a ’Leave a Coment’ szövegre kattintva.

2 responses to “A világ második legmagasabb hegylánca és biciklis bortúra Mendoza körül

1. Annamaria Mitro

hehe… én is épp a múlt héten kóstoltam dulce de leche-t… amúgy azért írok, hogy boldog névnapot kívánjak, úgyhogy: Boldog Névnapot!