Egy kihagyhatatlan kisváros kanyonnal övezve, Cafayate

A Lonly planetben jókat olvastam egy medencében fekvő kisvárosról, Cafayatéről. Sokan csak egy napos túrára jönnek ide Saltából, de mi gondoltuk itt töltünk pár napot. Mendózából egy éjjszakai busz út vezetett ide, ahol 416 Pesoért enni is adtak, s ami nekünk sajnos nem nagyon izlett. Megfigyeltük, hogy legtöbbször a vacsora ugyan azt takarja: hideg sajtos-sonkás szendvicset, egy adag hideg rizst, meleg krumplit és meleg húst desszerttel.

Megérkezve rögtön felkerestük a Lp-be talált hostelt: El Balcon, ami a hatalmas teraszról híres (ezét is a név). A szobák nagyon alapok voltak fűtés nélkül. Ráadásul nekünk sikerült egy kinti szobát megkapni, így éjszaka ismét elég hideg volt. Szerencsére volt internet, kandalló a nappaliban, reggeli, BBQ hely szóval összességében nem olyan rosz.

Első nap rögtön ellátogattunk az egyik ingyenes borpincébe, mert mint kiderült, Cafayate is híres a különleges borokról. Így hát itt ismét kostoltunk 3 vörösbort és ráadásul ingyen…

A következ napoban ellátogatunk még egy másik pincébe is, ahol szintén ingyen volt a kostols, sőtt még kecskesajtot is adtak. A többi helyeken nem volt semi rágcsálnivaló. Szóval aki Argetnínában jár, inkább itt próbálja ki a borokat, mint Mendózában, mert ugyanolyan jó és ingyen van 🙂

Aki Cafayate körül jár mindenkép el kell, hogy látogasson a Quebrada kanyonhoz. Mi egy fél napos túrán tettük ezt meg Cafayatéből, ami 70 Pesoba került és egy minibusszal vittek minket körbe egy 80km es területen és meg meg álltunk egy egy fénykép vagy séta erejéig. A kanyon hossza amúgy olyan 200km.

Lehet ide jönni egy egész napos túrára is Saltából, de ez olyan 125 Peso körül van.

A legjobb opció amiről mi hallottunk ezután, hogy taxival lehet utazni Cafayatéből Saltába 50 Pesoért fejenként, s a taxis megáll a kanyon azon pontjain ahol szeretnénk. Így nem kell különfizetni a canyon túráért 70 Pesot. Persze ez azoknak jó, akik utána mennek Saltába, mert az csak 4 órára van Cafayatétől és végig megy a 200km hosszú kanyon mellett az út.

Mi erről nem tudtunk, így másnap mentünk busszal Saltába, ami 50 Peso volt.

A kanyon gyönyörű volt. A természet érdekes figurákat alakított ki a medencében, vörös, sárga, zöld színekel játszva. Ez is egy MUSZÁLY MEGNÉZNI között van az erre járóknak, mert ilyen csodálatos látványt nem igen látni odahaza. A kanyon benne van a TOP 5 legszebb hely között amit eddig Dél-Amerikában láttunk.

A következőkben a hegyekben talált inka múmiákról olvashattok, ami a ami idők legfontosabb arheológiai felfedezése…

Ha tetszett neked a bejegyzés, kérlek osszd meg ezt velünk a ’Leave a Coment’ szövegre kattintva.

4 responses to “Egy kihagyhatatlan kisváros kanyonnal övezve, Cafayate

1. Fantasztikus lány vagy, aki hihetetlen helyeken jár…..most már tényleg várom azt a könyvet… 🙂

2. Boca, nagyon jok vagytok es csodas helyeken jartok.. ha szukseged van tippekre Braziliat illetoen, irj nyugodtan 🙂 sok-sok puszi!!