Jezsuita romok Encarnation és egy felejthetetlen este a Peace Corp-os lányokkal

2 nap Assuncion után tovább vándoroltunk Encarnationba. Ide főként azért jöttünk, hogy ellátogassunk a híres Jezsuita romokhoz.

Existenciába való megérkezésünkkor ránktalált 2 lány a buszmegállóban akik ugyan arról a buszról szálltak le, mint mi. Kinézetre is úgy néztek ki, nagy hátizsák, fésületlen haj… a lányok a Peace Corps-al jöttek ide és itt önkénteskednek 2 évig. A Peace Corps (klikk) egy amerikai szervezet, aki önkénteseket küld szerte e világon fejlődő országokba és az ottani kormánnyal együttműködve segít különböző területeken (oktatás, AIDS etc). Aznap este meg is hívtak minket magukhoz és egy kis vacsora készítése közben beszélgettünk az országról és az önkénteskedésről. A kiválasztott önkéntesek egy 2 éves programban vesznek részt, amit egy 3 hónapos felkészülés előz meg. A kiválaszts hasonló mint az AIESEC gyakorlat csere programban, hisz itt is nézik, hogy ki hogy tud majd beilleszkedni a külföldi kultúrába. Ez itt talán még jobban hangsúlyon van, mert mind a programban szereplő országok fejlődőek. Hogy ki hova kerül dolgozni azt a Peace Corps határozza meg.

A lányok gondolom megbízhattak bennünk, ha 3 perc beszélgetés után rögötn felajánlották, hogy töltsük náluk az éjjszakát. Azt mondták tudják milyen az, ha este megérkezel egy új városba, ahol senkit nem ismersz 🙂

Azt azért előre közölték, hogy csak egy szőnyeggel és pár párnával tudnak majd szolgálni az este, de nekünk persze megfelelt. A vékony szőnyeg és az a 4 párna elég kevésnek tünk, így kiürítettük az egész tartalmát a táskáinknak és azon feküdtünk hálózsákjainkba burkolva. Felejthetetlen élmény volt 🙂

Örültünk, hogy megismerkedtünk a lányokkal és az esti beszélgetésnek. Reggel viszont ideje volt tovább állni és beköltözni egy olcsobb hotelbe, ahol 45.000 Guaranit fizettünk fejenként.

Encarnation körül 3 Jezsuita rom található, de mi csak 2be mentünk el. Nagyon szép és nyugodt környezet várt ránk mind a két helyen és a romok is érdekesek voltak. Szép tisztást is találtunk ahol meg is pihentünk egy kicsit. A 2 rom Jezus és Trinidad városokban találhatóak, amik 12km távolságban vannak egymstól. A 16 sz-ban 30 Jezsuita misszió érkezett Argentínába, Bolíviába, Paraguayba, Uruguayba és Brazília déli részére. A Jezsuiták együtt éltek a helyiekkel, a saját maguk épített kis birodalmukban. Voltak házak a papoknak és külön a többieknek, templom és műhely helyek is, ahol a papok tanítottaák a velük élő helyieket, ezzel kialakítva egy olyan közösséget, ahol az emberek 100%a tudott írni és olvasni. A Jezsuiták száműzve lettek 1760as években a spanyolok álltal, mert oktatásuk végett veszélyt jelentettek rájuk.

Reggel busszal mentünk Jezusba, ahonnan egy másik helyi buszra lehetet felszállni a következő városig. Nem tudtuk pontosan hol áll meg a busz és, hogy mikor jön, így mi gyalog indultunk a következő városig, mikor is fél óra gyaloglás után ránkdudált a busz és fel is vett minket. A busz olyan régi volt, hogy az ajtaját már be sem lehetett csukni és szerintem még a múzeumba sem nagyon találni ilyet. A vicces az volt, hogy a sofőr mellett volt 2 hely és oda is lehetet ülni. Persze mi Iuniával rögtön elfoglaltuk e helyeket, és immár első sorból fogyelhettük a tájat. Mindenkép felejthetetlen élmény volt ez az út 🙂

Ahogy említettem a romok szépek és érdekesek voltak, de ha valaki csak emiatt jönne Paraguayba, az ne tegye, mert ahogy fent említettem a környező országokban is lehet ilyeneke látni.

Egy másik érdekesség, hogy Paraguayban vannak motoros taxik, amik ugye olcsóbbak és sokkal gyorsabban is mint a többi taxi, tehát ez emberek elszeretettel használják őket.

Este hotelszobánkba bevackalva megnéztük a Motorcycle Diary című filmet, ami Chegevara utazásairól szol. S meg kell mondjam, hogy 4 hónapos utazás után Che országaiban teljesen más szemmel és szívvel tekintettünk a filmre. Mindenkinek erősen ajánljuk, hogy nézze meg.

És még egy érdekesség, kipróbáltuk a Terere-t, ami nem más mint a Mate hidegen mindenféle herbál növénnyel dúsítva. Kicsit föld íze van, de nekünk azért ízlett 🙂

Ha tetszett neked a bejegyzés, kérlek osszd meg ezt velünk a ’Leave a Coment’ szövegre kattintva, értékeld a postot csilaggal vagy csak simán kattints a Tetszik gombra.