Kalandos jegyvétel RIÓba és határátkelési hercehurca

Az Iguazu vízesést a Brazíliai oldalról is meg lehet tekinteni, de csak messziről. Onnan látod  majd sz összes vízesést egyszerre, viszont nem tudsz közel menni hozzá. Sokan megnézik mind a 2 oldalt, de mi az Argentín élmény után nem éreztük fontosnak, hogy oda is elmenjünk, így másnap nem volt más hátra, minthogy tovább folytassuk utunkat a várva várt Brazíliába, búcsút mondva Argentínának, ahol ismét csak a vártnál sokkal több hetet töltöttünk, de ezt persze cseppet sem bánjuk!

Jegyvétel Rióba

Rióba való eljutás már magában egy érdekes történet, s talán a leg tanulságosabb is. Puerto Iguazuból (Argentína) szerettünk volna Rióba jönni, mert tudtuk, hogy van közvetlen járat. Meg is akartuk venni a jegyet, ami 430 Argentín Pesóba került, de nem volt hely csak 2 nappal későbbre, akkorra is pont csak 3 ülőhely. Mikor fizetni akartunk hirtelen csak 2 szék maradt szabad… (máig sem értjük hogyan történt), így csak 4 nappal későbbre lett volna hely. Azt már nem akartuk megvárni, így úgy döntöttünk, hogy átmegyünk Foz de Iguazuba (Brazil) mert onnan biztos megy több járat megy. Mikor 2 nappal később kimentünk a buszmegállóba, hogy megyünk Foz-ba, a jegyirodában mondták, hogy onnan 580 Argetín Pesónak megfelelő Real-ért lesz csak jegy. Ennek nem igazán örültünk, ígyhát még mindig a jegyirodában (ahol 2 napja akartuk a jegyet venni Rióba) mondta a fickó, hogy ha átmegyünk Ciudad del Este-be (Paraguay), onnan csak 265 Argentín Peso a jegy. Akár mennyire nem akartunk még egyszer 4 órát oda utazni, hogy átkelljünk a határon, (ami dugó nélkül fél órás út) s 4 órát vissza, az olcsóság miatt ezt az opciót választottuk.

Azzal a busz társasággal utaztunk, ahol a pezsgőt kaptuk a multkor így nagyon megörültünk mikoris közölték, hogy Brazíliában nem szolgálhatnak fel enni és innivalót a buszon, így sajna nem lesz semmi 🙂

Tannulság: aki Rióba vagy más Brazil városba szeretne menni az Iguazu vízesés után, az jobban teszi ha ezt Ciudad del Este-ből teszi meg. Ez ugye azért lehetséges, mert A 3 ország (Paraguay, Brazília és Argentina itt találkozik, pár órás busz távolságra egymástól).

Átjutni a Paraguay határon

Ígyhát maradtunk még egy napot Argentínában, s másnap mentünk tovább. A határátkelés ismét nem volt eseménytelen. Ugyanis Argentínából, hogy átjuss Paraguayba, át kell kelni Brazílián is. Na most mikor beléptünk Brazíliába, akkor nem adtak pecsétet az útlevelünkbe, s így kilépésnél sem. Igazából meg sem álltunk a határon. Szóval kapsz kilépő pecsétet Argentínában és belépőt Paraguayba. Na most mikor a Paraguayi határon a belépő pecsétért álltunk sorba, a fickó közölte, hogy nem ad nekünk pecsétet, mert nincs brazíliai kilépő pecsétünk. Mondtuk neki, hogy hát de Brazíliai belépő pecsétünk sincs, szóval kilépő sem kell. Ez nem igazán hatotta meg…

Ekkor mondtuk, hogy de mi ezzel a busszal vagyunk, amin 30 másik utas is van, nekik sincs pecsétjük. Ez sem érdekelte. Ja és persze a helyieknek nem is kell pecsét, csak  külföldieknek…

Erre odahívtuk a sofőrt, hogy beszéljen a fuckóval. Azok sem jutottak sokra…

Erre mondtuk, hogy mikor jöttünk Paraguayból 3 napj, akkor sem kaptunk pecsétet… Még mindig semmi…

Ekkor már tényleg mérgesek voltunk. 7en álltunk ott pecsétért. Mi 3an, 1 pár az USAból és Carrie és Jack a UKből. Mi 3an átálltunk gyorsan egy másik fickóhoz, aki gyorsan belepecsételt az útlevelünkbe, miután végighallgatta az előbbi beszélgetést, de ekkor már a másik 4 ember visszament a buszhoz, h kivegyék csomagjaikat, visszamenjenek a braziliai oldalra taxival és kérjenek pecsétet. A busznál mondtuk nekik, hogy ne tegyék, hanem menjenek vissza és a másik pasi majd ad neki pecsétet. Vissza is mentek, de azt mondták nekik, hogy nincs pecsét, de mivel 4 órán belül elhagyjuk az országot, csak menjünk tovább pecsét nélkül.

Persze beérve a buszpályaudvarba mondták nekik, hogy csak kell az a pecsét majd kimenetelkor, így vissza kellett menniük taxival a határig  pecsétért. Ekkor már szerencsére adtak nekik… Így boldogan szálltunk fel a buszra a várva várt Rió felé.Szóval így ismerkedtünk meg Carrie-vel és Jackkel, akikről a következő postban még olvashattok.

Tanulság: harcolj a pecsétért!!! 🙂

A következőkben megtudhatjátok hogyan telt az első 2 hetünk Rió de Janeiróban…

A véleményed sokat számít nekünk, kérlek osszd meg ezt velünk a ’Leave a Reply’ szövegre kattintva, értékeld a postot csilaggal vagy csak simán kattints a Like (Tetszik) gombra.