Rió, ahol a szívem hagytam

A szivemet Rióban hagytam…
Rió de Janeiro, ahol eredetileg csak 1 hetet akartunk tölteni, majd tovább menni Salvadorba, Fortelaize-ba és onnan Boliviába, s ahol a végén 6 hétig maradtunk.

Eme 6 hét volt az eddigi utazás egyik csúcspontja. És nem csak azért mert sok minden szépet láttunk a városban, hanem mert ezt a 6 hetet olyan embrekkel töltöttük, akiket igazán a szívünkbe zártunk.

Ahogy itt ülök a buszon útban Cusco felé, érzem ahogy a szívem, mint több kgos kő ül a mellkasomban. Azt mondják, mindenhol lehet jó, ha a megfelelő emberekkel vagy. Ez így van. Valószínű, ha nem töltjük e napokat azokkal a csodálatos emberekkel, akikkel megiserkedtünk, akkor fele ennyire sem lenne ilyen nehéz tovább menni. A szivünk azt hiszem sokkal jobban fáj emberek után, mint helyek után. Ez akkor is megmutatkozik, mikor Iuniával játszuk a „Tudnál e itt meg itt lakani 2 évig a leendő férjeddel?” rámutatva olyan helyekre, ahol téyleg nem szívesen laknánk… S Szingapúrt otthagyni is legfőként a barátok miatt volt nehéz, nempedig maga az ország miatt. Persze nem mindenki igényel egyforma emberi kontaktust, de a társaság mindenkép az egyik meghatározó dolog.

Na de nézzük, hogyan is jutottunk el idáig

A 20 órás busz útra Rióba Carrievel and Jackkel szálltunk fel, akikkel még Paraguayban ismerkedtünk meg, s akik mindig vidám és életteli túratársaink voltak. Fél évig utazgattak a világ körül, miután befejezták az egyetemet, s Rió volt az utolsó állomásuk.

A buszon megismerkeddtünk Luissal, Jamessel és Laurával, s pár órás beszélgetés után 8an meg is eggyeztünk, hogy együtt megyünk el egy Botafogoi szállásra, mert olcsó lesz és a környék is biztonságos (Botafogo az egyik negyede Riónak). Mi eredetileg Copacabanara akartunk menni, de azt olvastuk, hogy az nem olyan biztonságos este (késöbb kiderült ez nem egészen így van)… így a többiekkel tartottunk.

A Botafogo-i hostel neve, ahol megszálltunk ECO Hostel, és mindenkinek csak ajánlani tudom. S nem csak azért, mert az egyik legolcsóbb szállás Rióban (25 Reias – 17USD) de ha 5 éjjszakát kifizetsz előre akkor csak 4ért kell fizetni, de a szobák tiszták is, van fürdő mindegyikhez és a személyzet nagyon rendes. Reggeli nincs az árban, de az nem is probléma. Internet is van, ami ugyan kicsit lassú, de megjárja. És ami a legjobb benne, hogy rendkívül jó helyenvan. Az erkélyről szép kilátás nyílik Jézusra, a metró itt van az ajtó mellett. 5 percre van Supermarket, zöldséges, éttermek, Subway, 15 perc buszozásra van Copacabana, 20ra meg Ipanima. A busz közlekedés remek és a környék biztonságos.

Következő postban megtudhatjátok milyen is a Jézus szobor testközelből (Christ the Redeemer)…

A véleményed sokat számít nekünk, kérlek osszd meg ezt velünk a ’Leave a Reply’ szövegre kattintva, értékeld a postot csilaggal vagy csak simán kattints a Like (Tetszik) gombra.

2 responses to “Rió, ahol a szívem hagytam

1. Csodás képek, hangulat 🙂 És tényleg, én is az emberekre emlékszem az utazásainkból. Olvasva téged egyre jobban vágyom D-Amerikába 🙂 csak mi biztos gyerekkel vágunk neki az útnak!

• Kata, köszönjük a biztató szavakat! Jó tudni, hogy motiválljuk az embereket arra, hogy nézzenek el a világ ezen tájára is! És az, hogy élvezed az írásunkat, nagyon jó érzés! köszönjük!