Ollantaytambo és a Full Moon Lodge -ban való dolgozás

2 csodás nap után Taquille szigetén, itt volt az idő, hogy visszatérjünk Ollantába és elkezdjük önkénteskedésünket.

Mikor már a buszon ültünk visszafelé rápillantottunk a perui vítzumunkra, s láttuk, hogy az nem 3 hónapra, hanem csak 2re szól, így 4 nap mulva lejár.

Szerencsére tudtuk, hogy nincs nagy baj, mert lejárt vízával is lehet az országban maradni, s csak a kilépéskor kell majd USD1-t fizetni naponként, amennyivel tovább maradtunk. Amúgy sem vot nagyon mit tennünk, mert már a buszon ültünk, s visszajönni, átlépni a határon, megszállni Chilében 1 éjszakát, s visszabuszozni, nem érte volna meg. Ígyhát 10 perc gondolkodás után nyugodt szívvel utaztunk tovább.

Napjaink a napsütéses Ollantában csöndesen telnek. Reggel 6kor kelünk, ahogy eddig is, majd a piacon kezdjük a napot reggilit véve. Majd 7től 10ig reggeli készítés, ami gyümölcs salátából, tojásból, kenyérből és lekvárból áll. 10től 12ig, pedig csak az edények mosogatásával és a vendégek ki és be jelentkezésével kell foglalkoznunk, ami mellett mindig van idő a kertben olvasgatni. A lodgeban csak 6 szoba van, melynek egyikében mi vagyunk, így szerencsére sosincs nagy tömeg így kényelmesen tudjuk a reggelit készíteni. Délutánjaink szabadok, amit a városban való sétállással, névjegykértya osztogatással, vásárlással, ebédeléssel és internetezéssel telnek.

Ollanta maga

Ebédelni állt a piacra megyünk szokás szerint, ahol a legolcsóbb az étel a városban. Ollantáról azt tudni kell, hogy egy gyönyörű szép városka, hatlmas hegyekkel körülvéve és inka romokkal a hegyoldalon. A városban az utca nagy kövekkel van kirakva, ami kicsit középkori stílust eredményez, ami nekem személy szerint nagyon tetszik. Rögtön bele lehet szeretni a helybe…

A gyönyörű körneyezet mellett sok kávézó és étterem van a fő téren, így mindig lehet hova beülni. A régies stílusú házak között, amik szűk kis utcákkal vannak összekötve élvezet sétállni. Ollanta az a hely, ahonnan a vonat indul a Machu Picchura, így rengeteg túrista száll meg itt naponta. Ha valaki nem vonattal szeretne menni az Inka romokhoz, akkor azok is rengetek sétálló, bicikliző opciót találhatnak itt.

Ollanta csak 15 percnyire van Urubambától, de az árak sokkal drágábbak. Ez persze azért van, mert ez az egyik leg turiszikusabb város a Szent Völgyben Cuzco után a fent említettek miatt. Rengeteg hostel és hotel található a városban, s a fő tér körül is sok puccosabb étterem van a túristáknak. Még reggel a piacon is legalább 30%al drágábak a zöldségek, gyümölcsök, így megéri hetente 1x átmenni Urubambába vásárolni. Ilyenkor álltalában úgy nézünk ki, mint a málhásak Iuniával, főleg mikor a 180db tojást cipeltük haza… 11 kg volt 🙂 ennyi tojást se vettem még sosem…

Persze ha valaki erre jár, mindenkép ajánlom, hogy megszálljon a városban, mert gyönyörű. S persze ilyenor a Full Moon Lodge-ba gyertek (www.fullmoonlodgeperu.com), ahol egy dupla ágyas szoba 55 soles continentális reggelivel vagy 60 soles (USD20) Amerikai regelivel.

S, hogy milyen is egy bika viadal? Hamarosan megtudhatjátok!