Uyuni – óriás tehenek, törpe emberkék, rengeteg só és flamingók

Mikor úgy ítéltük, hogy eleget látunk La Pazból megcéloztuk a következő városkát, Potosit. Azt tudtuk, hogy az elmult pár napban nem engedtek egy buszt sem arrafelé, mert úttorlasszos sztrájk volt, de azért mi elmentünk a buszpályaudvarra, hogy megérdeklődjük megy e busz a mai nap. A legtöbb busz társaság azt mondta, hogy nem mennek buszok ma sem, de volt 1-2, aki azt felelte, hogy van kerülőút, s ők azt használják. Így meg is vettük jegyünket aznap este 8 órára. Mikor 7:30kor a pályaudvarra értünk közölték, hogy nem mennek a buszok Potosira az úttorlasz miatt. Gondolhatjátok, nem voltunk nagyon kiakadva. Szerencsére szó nélkül visszaadták a pénzünket, amivel mi uticélt cserélve Uyuniba készültünk. Sajnos aznap már az összes busz elment Uyuniba 7kor, így nem volt mit tenni, visszamentünka hostelba és a következő napot is egy kis vásárlással töltöttük estig.

A Sósivatag túra

Ha valaki bolíviában jár biztosan hall a hires Uyuni 3 napos túráról. A túra a már említett Uyuni, dél-bolíviai városból indul reggel 10kor minden nap. Első nap a hatalmas sósivatagba vezet az út a 6 személyes terepjáróval, s útközben megállva és meglátogatva a vonat temetőt. Igen vonat temető, azaz egy hely a sivatagban ahova a már nem használt vonatokat hozták egyszer. Egy két kocka kattintása után már mehet is tovább a menet a só rengetegbe.

A só sivatagba nekünk volt idő óriás tehenekkel, csöpnyi buszokkal és hasonló segédeszközökkel fényképezkedni. Persze a segédezközök valós méretükben álltak rendelkezésre, de mivel a sivatagban a távolságot nehéz megállapítani, így egy távolban lévő busz icipicenek tünhet a fenyképen melletted, míg szinte meg sem lehet mondani, hogy nem egymás mellett álltok.

Tip: Ha valaki a sivatagba megy vigyen magával mindenféle vicces dolgot, mint mini plüss állatot, üveget, almát stb fényképezkedni. Ezek után ezeket különböző távolságban a földer kell helyezni a kamerával együtt, s már mehet is a móka.

Ezután ellátogat a túra egy só múzeumba és egy kaktuszokkal borított hal alakú szigetre, amit természetesen Hal Szigetnek hívnak. A csipet csapat itt fogyasztja el aznapi ebédjét, amit vegetáriánus változatban is kaphatsz ha a szervezők nem felejtik el, hogy te vega vagy 🙂

Ebéd után tovább vezettek a sivatagon míg el nem éritek a só hotelt. Igen, igen, só hotel. Azaz házak, amik sóból épültek, benne só asztalokkal, só székekkel, só ágyakkal és rengeteg sóval a földön (így ha vacsoránál nem hoznak sót, nincs semmi gond, csak le kell nyúlni a folder egy kisadagért :-)).

A szálláson a konektor hazsnálatáért, ami csak a konyhában van (az nincs sóból J) fizetni kell 5 Boliviánót, s a meleg vizes zuhanyért is le kell pengetni 10 Boliviánót.

Másnap visszaszállva az autóba kiautókáztunk a sósivatagból, s ellátogattunk 3 különböző tóhoz is, mik különböző szinekben pompáznak a bennük lévő ásványok miatt. A tavacskákban nem csak csodaszép csillogó vizet lehetett találni, hanem flamingókat is. Egész nap csak autókázással telt a lagúnák között és piknikezéssel csodaszép tájon. Estére már nem sóhotel jutott, hanem csak egy eszerű kis szálló. Itt volt időnk a kis csapatunkkal egy éjszakába nyúló UNO partiti rendezni.

Az utolsó napra nem maradt más, mint órákat autókázni vulkánok, hegységek és gyönyörú tájak mellett. Meglátogattunk hatalmas kő kupacokat is a sivatagban, amikre élvezet volt felmászni és mindenféle vicces fényképeket készíteni. S végezetül, olyan 4 óra tájában vissza is értünk Uyuniba.

Megérkezés

Uyuniaba egy éjszakai busszal érkeztünk La Pazból, amiért 90 Boliviánót fizettünk. A busz reggel 7 körül ért Uyuniba és természetesen a buszmegállóba már ott várakoztak a különböző utazási irodák alkalmazottjai, hogy ugyan azt a túrát árulják különböző árakon. Választékból volt elég, hisz Uyuniban több, mint 70 utazási iroda található tökéletesen megegyező csomagot ajánlva. Nekünk sikerült is lealkudni az egyiknél a csomagot 650 boliviánóra, amire még egy 180 Boliviánós Nemzeti Park belépő is jött. Eleinte persze mindenki 8-900 boliviánóért árulja a csomagot, de ha tudod, hogy 650nél nem édemes többet fizetni, akkor le lehet alkudni.

A kis csapatunk jól jött össze, 2 brazil fiúval, 2 német lánnyal és velünk. Szerencsére jól kijöttünk egymással, s jól éreztük magunkat a 3 nap alatt. Mivel Uyuniban nem sok látnivaló van, mikor harmadnap megérkeztünk vettünk is egy esti buszjegyet Potosiba, ahova hajnali 1kor meg is érkeztünk.

Potosi bánya látogatás a következőkben…

Posztjainkkal szeretnénk minnél több kérdéseteket és kiváncsiságotokat kielégíteni, így légyszives írjatok visszajelzést (Leave a Reply) vagy ha tetszett, értékeljétek posztjainkat csillaggal esetleg osztjátok meg őket a Facebookon (Share), hogy mások is olvashassák.