A dzsungel könyve – Rurrenabaquine

Egy másik érdekesség Bolíviában a dzsungel. Ezt több városból is meg lehet közelíteni, mi az egyik leghíresebbet, Rurenabaquine-t választottuk.

Indulás 4 óra késéssel

La Pazból egy 16 órás busz út vezet eme kisvárosba. Körülbelül 3-4 busztársaság megy minden nap 11 óra körül ugyanarról a helyről. Mi a Vaca Diez (Tíz tehén) társaságot választottuk szerencsétlenségünkre. A busz délben kellett volna hogy induljon de még12.30kor sem volt se híre se hamva. Iunia 15 percenként kérdezte, hogy jön e a busz vagy, hogy miért késik, de erre senki nem nagyon tudott válaszolni. Mindig csak azt mondták, hogy ne izguljunk jön majd valamikor. Mi igen is izgultunk, de ezzel mi voltunk az egyetlenek. Mondták, hogy nyugodtan menjünk el ebédelni ha akarunk, mert valószínű van rá időnk, így el is mentünk. S igazuk is volt, mert a busz nem jött meg 2ig. persze nagyon még nem örülhettünk, mert ekkor még fel kellet rakodni a buszra. Ez persze nem csak a szokásos, mindenki dobálja be a csomagját a csomagtartóba, s 10 perc mulva már megyünk is volt. A dolog ott kerződött, hogy vagy 20 hatalmas zsák növény várt fölpakolásra, amik kb akkorák voltak mint egy 200kgos ember. Ezeket egyessével a tetőre rögzítettek, miután mehetett a csomagtartóba pakolás. Ez sem volt semmi, mert megint csak az utasok hatalmas dobozokkal, amik legtöbbje ennivalót tartalmazott vagy egyéb dolgokat valószínű eladásra, álltak sorba a buszhoz. A csomagtartóba rakodás egy nagy teherhajó  megrakodásásra emlékeztetett (holott még sosem láttam), mikor  a különböző dobozokat próbálják egymáshoz illeszteni méretben, hogy minnél több beférjen. Délután 4kor be is fejeződött a megpakolás, s már fel is szállhattunk a buszra azokkal a csomagokkal együt, amiknek már nem jutott hely. Persze mi már meg sem probáltuk a mi csomagjainkat a csomagtartóba rakni, mert kb azok voltak a legkisebbek, így csak felvittük őket a buszra. A busz egy hatalmas 50 üléses öreg járgány volt, amire legalább 50 ember fel is szállt, ha nem több. Ezek között volt csecsemő és kisebb nagyobbb gyerek is. Tudtuk, hogy nem lesz valami kényelmes a busz, mert a rossz út miatt csak a régebbi járatok mennek errefelé.

Az eddigi legrosszabb busz élményünk

4 óra késéssel elidultunk, s csak reménykedtünk, hogy azért időben odaérünk. At út poros, zötykölődős és meleg volt. Megállni nem sokat álltunk meg, így vagy pisilni kellett, vagy éhesek voltunk, vagy nem kaptunk levegőt a portól, vagy csak simán izzadtunk mint a lovak. Szerencsésen megérkeztünk ugyan csak 4 óra késéssel, így a 16 órás út 24 órásra sikeredett.

Persze nagyon nem voltunk meglepődve ezen a latin amerika laza idő kezelés után, de kicsit idegesítő volt. Összességében ez volt a legrosszabb busz élményünk az elmúlt 8 hónap alatt, ami jelent valamit. Minden kényelmetlen volt és ragadós és zsúfolt és hosszú 🙂

Mangó paradicsom

Megérkezéskor nem sok hostelről tudtunk, így elvitettük magunkat 2 motoros taxival az egyik hostelbe amit a LP-ben találtunk, Oreon hotel. Sajnos az ára nem volt olcsó (150 boliviánó egy 2 személyes privát szobá), de mivel elég fáradtak voltunk a hosszú uttól, s a könyezet is nagyon szép volt: a kert tele volt függőágyakkal, avokádó és mangó fákkal, amik tömérdek mennyiségű ingyen mangót adtak egész nap. Sajnos másnap ki kellett chekkolni az ár miatt, de aki megtudja magának ezt engedni, annak mindenkép ajánljuk e helyet.

Következő hostelünk Santa Anna Hostel volt, szintén függőágyakkal, viszont csak 25 boliviánóért fejenként egy 3 személyes szobába.

Pampa túra

Aki errefelé jár, 2 különböző túra közül választhat a dzsungel túra, ami 3 napig viszi az arra kiváncsit az erdő rejtekébe, megmutatva annak minden növényzetét, s állatvilágják, ami leginkább rovarokban merül ki.

A másik túra, amit mi is választottunk a pampára vezetett, ahol szintán 3 nap alatt ismerkedhettünk meg a faunával és az állatviággal.

Első nap reggel indultunk, s 3 óra autókázás után el is érkeztünk a folyóhoz, ahol a következő 3 napot töltjük majd. Ezután 2 órán keresztül csónakáztunk a folyón, míg el nem értük a szállásunkat. Mikor már a folyhoz értünk vastagon be kellet magunkat fújni szúnyog riasztóval és naptejjel. Az ember azt se tudta melyiket kenje felülre, mert a nap is tűzőtt és a szúnyogok is ezreivel hemzsegtek. A  folyón csobogva lehetőségünk volt közelről látni egy-két krokodilt, több különböző fajta madarat, majmokat mik legtöbbje kis sárga majom volt. Utóbbit meg is álltunk megetetni. Vagyis túravezetőnk banándarabokat rakot a fákra, hogy a majmócák odajöjjenek és mi fényképet tudjunk csinálni róluk. Persze azt nem engedték, hogy mi etessük őket, mert a kezünk tele volt mindenféle kenceficével és méreganyaggal. Természetesen megfogni sem lehetett őket. Ennek mi nagyon örültünk, mert tudtuk, hogy jó csapattal túrázunk, akik tényleg figyelnek a körneyeztre és az állatokra. Emellet láttunk a világ legnagyobb rágcsálóját. Ügy néz ki, mint egy hód és tengeri maac keverék, csak 1 méteres kiadásban. A vízparton élnek, s itt keresnek maguknak rágcsálnivalót, ami természetesen növányből áll, s emellett nagyon gyorsan úsznak.

Mikor megérkeztünk a szállásra nem maradt más, mint szépen lepkolni, megfürdeni, megvcsorázni, s vacsi után elmenni egy éjszakai hajókázásra kaimánra leselkedve. Az ég gyönyörű fekete volt, tele csillagokkal az égen. Csodálatos volt csöndesen hajókázni és bámulni a csillagokat kaimánok helyett, akik valószínű ügyesen rejtőztek előlünk .-)

Éjszaka jól aludtunk, a szúnyoghálónap köszönhetően, ami az ágyat borította a szúnyogok távol maradtak, csak a már meglévő csípések viszkedtek de rendesen.

A következő posztban megtudhatjátok milyen is egy anakonda lesben, hogyan fogtunk piranhákat és milyen rózsaszin delfineket láttunk…