Ana, anakonda…

Másnap a reggeli isteni finomságos csodákat tartogatott számunkra, ami egy mamita helyben készített. Volt vagy 6 fogás a sima kernyér és lekváron kívül. Fele sós, fele édes.. yamm…

Reggeli után mindenki kapott egy gumicsizmát, amiknek fele itt-ott lyukas volt, s amit sokan csak a folyó átkelésnél észleltek (mint pl én is) J, s már indulhattunk is anakonda keresőbe. A folyón lecsobogtunk egy kicsit, majd a partra szállva kezdtünk el sétállni. Fél órába telt, mire a mocsaras tájhoz értünk, miközben sikerült krokodilt is látni olyan 3 m távolságból. Ekkor már olyan 11 óra volt, s a nap teljes erejével sütött, ami olyan 35 fokot eredményezett. Persze mi hosszú nadrágban, gumicsizmával, s hosszú ujjasban (a szúnyogok ellen) voltunk, így lassan már folyt rólunk a víz, s nemgyőztük magunkba önteni a vizet. Olyan 1 órát járkálhattunk a mocsárban, ami persze nem volt valami egyszerű csimmában, így volt aki bele is esett.  Nekem sikerült egy kézletétellel és teljes nadrág koszolással megúszni a dolgot J Sajnos anakondát nem láttunk aznap, ami vezetőnk szerint azért is volt, mert a vízszint nagyon alacsony, így szétszélednek a kígyócskák. Így egy anakonda élménnyel kevesebbel, de annál boldogabban tértünk vissza a szállásra, ahol végre kivakarhattuk magunkat a sárból.

Egy emléket azért sikerült megkaparintanom: a mocsárban megpillantottam egy hatalmas (fél méter), tökéletes csodaszép fehér tollat, amiért el is másztam és meg is mentemmel magamnak, s szemeim előtt láttam is, ahogy használni fogom a tűz szertartások alkalmával otthon…

Delfin uszi

Délutánra ismét a folyón való csónakázás következett, amibe beiktattunk egy kis uszikálást is. A folyó bizonyos, méllyebb szakaszában rózsaszin 1m-es delfinek élnek, amiket a csónakból láttunk is. Úszni is lehetett velük, vagyis csak velük egy vízben, mert közel nem jöttek a drágák. De sebaj, mi tudjuk, hogy ott voltak J Láttuk őket 2mre előttünk a vízben, mikor úszkáltunk, aztán hirtelen mögöttünk jelentek meg. Szóval időközben elúsztak alatunk vagy mellettünk, de mivel a víz nem volt valami kristály tiszta, így nem lehetettt őket látnia avízben, csak ha kidugták fejüket. Mindenesetre jó élmény volt.

Ültetek már együtt egy békával a WC-n?

Este a naplement megnézése után visszatértünk szállásunkra, ahol is sikerült egy békával megosztanom a WC-t. Hát az úgy volt, hogy az egész szállás egszerű faházakból állt külön mosdóval, ahol rengetek opció volt különböző állatoknak beköltözni, s este ráadásul elég sötét van már ahhoz, hogy jól láss. Én mit sem sejtve, szépen elmentem dolgomat végezni, ám mikor a lehúzóért nyúltam vettem csak észre, hogy a WC ülőkén már ült valaki J Kisebb felkiálltással vettem tudomását a jövevénynek, amiután nagy nevetésbe törtem ki a kint fogat mosó 4 másik emberrrel együtt. De hát ilyen ez egy dzsungelben, vagyis a pampa túrán, mert a dzsungel túrán ugyan ez Tarantulákkal fordulhat elő… akkor már inkábba a béka J

Piranha halászat

Utolsó nap reggeli után piranhákra mentünk el horgászni. Ugyanabban a folyóban, ahol a delfinek is élnek, vannak a piranhák is (csak a sekélyebb részén). Mindeki kapott egy horgot damilon, s egy-két hús cafatot, amit a horogra erősítve indulhatott is a horgászás. Mindenkinek sikerült legalább 1 halacskát fognia, nekem 3at is különböző szinekben. Volt amelyik sárgás volt, volt amelyik rózsaszines. Valaki szardíniát is fogott, amik fel lettek áldozva további piranha halászására. Időnk végére sikerült néhány ehető méretű halat fogni, mert ugye a kicsiket visszadobtuk, s ebédre el is fogasztottuk őket.

És igen, a piranháknak tényleg van foguk….

MADAR lesben

Ebéd után kicsit még pihentünk, én például filmezve a madarakat. Merthogy a tábor körüli fák tele voltak madarakkal. Két félével is, solyom és keselyu. Emellett még baglyot is lehetett látni. Én csak leültem a fák közelében és néztem, ahogy a sasok egyik fáról a másikra, majd elém a földre repülnek, s az oda nekik szórt ételt eszegetik. Csodálatos érzés volt ilyen közel lenni olyan állatokhoz, amiket csak messzi távolból láttam eddig. A nyugodtság, ami a környezeten uralkodott ráragadt mindannyiunkra. Percekig el se hittem, hogy ezek a lélegzet elállító madarak ott előttem csemegéznek rám se hederítve. Közel lenni a természethez csodálatos dolog. Megismerkedni az állatokkal még jobb. Remélem a mai gyerekek nem csak a playstation-ön meg a számítógépes játékok nőlnek fel, hanem megismerik környezetünk csodáit is.

Ezek után nem vol tmás hátra, minthogy összeszedtük sátorfánkat és visszacsobogtunk a kezdőponthoz, ahol már jeep-ünk várt ránk, hogy visszavigyen minket a városba.

Lajhár koma

Megérkezésünkkor egy másik nagy meglepetés várt minket, mert valaki talált a dzsungelben egy bébi lajhárt és annak keresett gazdát, így alkalmunk volt találkozni és fogni egy lajhár kölyköt a kezünkben. Lajhárkám, mintha be lett volna szívva folyamatsan csak mosolygott és lassan mozgatta a felyét jobbra, balra. Kezével, lábával, amin hatalmas karmok voltak, mindig kapaszkodott valamibe vagy valakibe. Szürkés szőre olyan puha volt, mint a selyem, így öröm volt simogatni.

A 3 napos túránk nagyon jól let el. A pampa túrát mindenkinek csak ajánlani tudom, s ha van időtök, akkor a dzsungel túrát is. Mind a kettőt La Pazban érdemes lefoglalni és fizetni, mert ott csak 590 Boliviánóba kerül fejenként plusz egy 150 Boliviánós Nemzeti Park belépő, de ha valaki helyben Rurrenabaquine-ban szeretné lefoglalni, akkor 900 boliviánóról indul az ár és csak nagy alkudozással lehet 750-re lebeszélni. Ez azért van, mert helyben a kormány törvényben kötelezi az utazási irodákat, hogy nem mehetnek 850 alá. Mi erről elfeledkeztünk, így helyben kellett alkudoznunk, s szerencsénkre sikerült egy helyet taláni, ahol 700 boliviánóért elvittek minket.

A Nap Sziget inka maradványai, s s Nap Isten szülőhelye, mindez a következőkben…

One response to “Anakonda, rózsaszin delfin, krokodil, béka, óriás fehér madarak, piranha, sas és lajhár – mindezek testközelből

1. This is a memo to the webmaster. I discovered your page via Yahoo but it was hard to find as you were not on the first page of search results. I know you could have more traffic to your website. I have found a website which offers to dramatically increase your website rankings and traffic to your website: http://bit.ly/WuJy6b I managed to get close to 1000 visitors/day using their services, you can also get many more targeted visitors from search engines than you have now. Their services brought significantly more traffic to my website. I hope this helps!