Valdivia és az oroszlánfókák

Pucont elhagyva Valdiviába volt jegyünk, ami egy kisebb város a nyugati parton, ahova csak azért mentünk, hogy megnézzük az oroszlán fókákat, mert állítólag kijönnek a partra és egész közelről meglehet őket figyelni.

Innen szándékoztunk Chiloébe tovább haladni egy későbbi busszal, ám nagy meglepetésünkre az összes busz tele volt a következő 2 napban. Ígyhát Porte Montt-ba vettünk jegyet, ahol reméltük, hogy másnap reggel lesz csatlakozás Chilloébe.

2,5 óránk volt csak, hogy a parton végigsétálva megnézzük az állatokat és ebédeljünk. Már azt hittük, hogy nem látunk egy fókát sem, mikor megjelentek a parton. Ott napoztak egy stégen olyan 3m-re tőlünk, mit sem törődve a járókelő túristákkal. Mástól hallottuk, hogy néha egészen  a járdáig kijönnek. Mi azért nem bántuk, hogy nincsennek testközelben ezek a 100kg fölötti állatok. Fura kis kezeikkel nehézkesen mozogtak a parton, de állítólag annál gyorsabban úsznak a vízben. Mindenesetre Iuniával itt megállapítottuk, hogyha egyszer választani kell, fókák nem szeretnénk lenni. 🙂

Fényképkattingatás után végigsétálltunk a közeli piacon, ami tele volt kisebb-nagyobb friss tengeri herkentyűvel. Még sosem láttunk ennyi halat egy rakáson és ráadásul ilyen olcsón. Vetünk is egy füstölt Trout-ot 2USD-ért.

Ezután beültünk a legközelebbi étterembe, hogy kipróbáljuk a frissen sült lazacot és a helyi különlegességet Curanto-t Mikor kihozták a hatalmas tál ételt, majd leestem a székről. A tányéron volt 2 különböző kagyló, kolbász, csirke és sonka is főtt krumplival, mellé leves és egy pohár bor s mindez csak 4000 Pesoért, ami persze dupla annyi amit álltalában ebédért fizetünk. Hát mit ne mondjak egyedül nem sikerült elpusztítani ezt a nagy tál ételt. Aki erre jár, mindenkép próbálja ki, mert finom 🙂

Ebéd után rohantunk, hogy elérjük a busz csatlakozásunkat, Porte Montt-ba. Sajnos nem figyeltük az órát, így 15 percünk volt, hogy visszaérjünk a buszmegállóba, ami sietve, Iunia pedig futva csomgokkala  hátunkon tettünk meg. El is gondolkoztam, hogy vajon Iunia mit evett ebédre, versenylovat? Szerencsére utolsó pillanatban elértük a buszt. Porte Montt-ban csak egy estét töltöttünk, mert nem sok túrista látványosságot találtunk a városban. Megérkezve megszálltunk az első utunkba eső hostelben a másnap reggeli indulásig.